Avslaget klädparty

I söndags kom en objuden gäst på besök. Nämligen magsjukan. Fast det visste jag inte då, jag brukar nämligen aldrig få magsjuka förutom under vissa söndagar under ungdomens glada dagar... Jag mådde lite halvrisigt under söndagen men hade lovat en kompis att komma på hennes klädparty ute i obygden och en annan kompis skulle åka med mig dit. Så jag begav mig av trots en viss olustkänsla. På sådana klädpartyn var det inget köptvång men väl ett provtvång. På ett plagg trodde jag. Men icke! På rubb och stubb av alla plagg som kunde tänkas få plats på kroppen. Största delen av kollektionen hamnade helt klart under benämningen "tantkläder", eller vad sägs om fräcka långa shorts och matchande väst i coola färger som potatis och solgult... Jag ville bara kräkas på den ivriga damen när hon jagade på mig att prova än mer tuffa kläder med piffiga attiraljer samtidigt som jag frös så att jag hade tuppjuck över hela kroppen. Hon var nog inte så helnöjd över den blygsamma försäljningen bestående av ett par leggings till mig. Men jag var inte så sugen på en potatiskjol.. När jag kom hem var det kört. De senaste dagarna har jag levt på blåbärssoppa och små tuggor av banan som jag inte så ofta har fått behålla. Men nu känner jag att livet har börjat att återvända. Jag hoppas bara att jag har fått behålla mina baciller för mig själv och inte delat med mig av dem till mina nära och kära. Det vore ju högst ovänligt...

Uppdatering: I söndags hände det! Någon dag inträffade. Min underklädeslåda är numera utsorterad och uppdaterad. Frid i sinnet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0