Här ska klubbas!

Jag blev nyss inbjuden till ett damklubbsmöte. Min sambo är nämligen med i en herrklubb och detta är den kvinnliga motsvarigheten till detta. Min erfarenhet av herrklubbar innan min sambo gick med i sin var när jag lussade på ett Odd fellow möte där medlemmarnas genomsnittsålder var ca 80 år och jag kan nästan svära på att ordförandegubben satt och sov under Lusse Lelle med flera. I min sambos herrklubb är maxåldern 40 år vilket innebär att det är mer fart på tillställningarna. Detsamma gäller med damsidan.  I synnerhet vid de gemensamma tillställningarna!


Det är kul att det är så många tjejer/kvinnor i damklubben som har en egen karriär och drivkraft och inte bara är ett vackert och sofistikerat bihang till sin välförsatte make.
Nog för att min blivande make är en hel del mer välförsatt än mig men något bihang och bli kallad för Ingengörskan istället för Linda, tänker jag inte reducera mig till. Jag är nog inte så sofistikerad heller om man säger så...


stor tjej

 
Tjej med egen karriär!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0