Jag = mamma Flinta

Vår micro upphörde att fungera igår kväll. Plötsligt så kastades vi tillbaks till stenåldern då man fick värma välling i kastrull på spisen och tina mat i rumstemperatur (kräver noggrann planering). Även om vår familj var typ sist i Sverige med att skaffa microvågsugn eftersom min mamma stenhårt trodde på att den orsakade cancer så har jag numera vant mig vid denna bekvämliga tingest. Min fascination för "micromackor" och micropopcorn har för längesedan svalnat men då det handlar om att "tillaga" barnmat så är den min bästa vän. Nu är min vän stendöd...
Snälla Electrolux ge mig en ny vän som inte luktar bajs då jag öppnar luckan (det gjorde den döda under de första månaderna) och skicka mig tillbaka till framtiden igen!

Kommentarer
Postat av: Linda

Ett bra tips är att värma saker i varmvatten i diskhon! Typ kyckling eller köttfärs som ligger i plastpåsar, går på ett kick! ;)

2008-04-10 @ 10:41:47
URL: http://www.myshrinksays.net
Postat av: Fröken Blindstyre (Linda)

Tack för tipset! Ska bara bli lite bättre på att planera middagen då. Inte komma på vad vi ska äta kvart i fem..:-)

2008-04-10 @ 22:07:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0