Mission completed

I veckor för att inte tala om månader har jag varit på jakt efter den perfekta vår/sommar/höst jackan till min dotter. Jag har köpt, ångrat mig, lämnat tillbaka, köpt en ny, ångrat mig och lämnat tillbaka i ett par omgångar (ambivalensen igen..). Det är nämligen vissa kriterier som måste uppfyllas. Den måste vara könsneutral inför eventuell nedärvning till ett olikakönat syskon. Den måste vara i en storlek som hon kan ha i sommar, till hösten och förhoppningsvis under vintern med något fleeceaktigt under. Den måste tåla vatten och smuts. Och självklart måste den vara tuff nog att passa vår lilla donna. Det har gått så långt att jag legat sömnlös på kvällen och funderat på vilken som passar bäst. En sådan fråga är det nog inte så många pappor som slösar några hemskt många minuter för att inte tala om sekunder på...

Men nu så sitter jag här med två jackor i olika storlekar. Det känns fantastiskt skönt. I synnerhet eftersom den ena var gratis! Nu kan jag ägna mina första timmar i sängen åt att fundera på andra väsentligheter istället...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0