Otrevlig start på dagen!

Den här morgonen började inte bra. Den började nämligen med att jag fick göra av med en ohyggligt massa pengar på det mest otrevliga sätt. Nämligen besöka farbror tandläkare. Tycker inte om att ligga halvt upp och ned i en stol med en massa obekväma verktyg i munnen som skaver och endera gör munnen torrare än östermalmstanterna eller skapar en överproduktion av saliv så att jag måste paniksvälja hela tiden. Samtidigt sitter herr tandläkare och pratar vad som för mig är grekiska med tandsköterskan medan jag oroar mig över att det han säger är att det är hål i var och varannan tand och försöker att räkna ut hur i hela Hälsingland jag ska ha råd med det...

Det märkliga är att inför varje besök hos tandläkaren så blir det en rejäl genomgång av alla munhygieniska prylar jag har i badrumsskåpet. Ungefär som om jag skulle kunna skyla över ett visst slarv under året med lite tandtråd och Listerine. För övrigt är det inte så konstigt att Listerine tar död på alla bakterier. Den tar ju (även om jag tar en minimal dos) nästan död på mig också!

image35Det som inte dödar härdar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0