Vad göra?

Vad gör man på Valborgsmässoafton nuförtiden?  För ett gäng år sedan innebar denna kväll att man yrade runt i mörkret genomfrusen (och ibland halvblöt om någon fot efter ett och annat klavertramp..) vid någon grillplats i en skog med likasinnade, efter ett intag av diverse häxbrygder. Det knepiga är att detta var något man såg fram emot i månader!
För ännu längre sedan spenderade jag förnöjt min kväll med att smälla smällare och spela tuff  inför grannpojkarna genom att stå kvar nära så länge som möjligt. Men då luktade jag dynamit som en hel krutfabrik också. Ingen frågade chans på mig för det...

Kanske bara ska softa. Jag ser framför mig hur många sista april kvällar jag kommer att få sitta som på nålar i framtiden medan barnen är ute och hajkar i skogen eller ska smälla raketer så att fingrar flyger.. Bäst att passa på medan jag kan att känna lugnet med andra ord!

Kommentarer
Postat av: Linda

Haha! Knalla Hörnsjön runt med en flaska HB, det är ju en klassiker!

Själv blir det nog traditionellt ikväll, med brasa och "Vintern raaaasat". Mys.

2008-04-30 @ 10:53:02
URL: http://www.myshrinksays.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0