Klädhaveri

Även om det inte kände sådär jätteinspirerande att gå tillbaka till jobbet efter mammaledigheten så kunde jag se att det fanns en fördel. Äntligen kunde jag få klä mig i annat än amningsvänliga eller kräkfläckiga myskläder!

Men nu är det andra dagen i rad som jag bara känner mig helt fel! Ingenting sitter bra, finns inga skor som passar, färgkombinationen känns misslyckad o.s.v. Jag kan inte förstå hur eller vad jag tänkte på då jag drog på mig de här paltorna i morse. Överallt (nåja, åtminstone här inne i stan) bombarderas jag av bilder på fina höstkläder i murriga färger. Samtidigt vill jag använda sommarkläderna lite till eller åtminstone någon gång då vissa legat helt oanvända i garderoben. Känns lite bra att de kanske får luftas en sväng till i Thailand då jag befarar att mycket av dem inte kommer att kännas alltför roligt nästa sommar...

Dagens inköp blev Listerine och alvedon till Levina. Och en god mörk choklad som jag redan sprättat...

Sedan har jag turen att ha en svärmor som arbetar på HM´s barnavdelning som skulle köpa ut några fina kläder som jag valde ut till lillfisen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0