När får jag medvind??

Hur är det möjligt?! Jag cyklar till och från jobbet för att få någon form av vardagsmotion eftersom barnvagnspromenaderna numera ligger på min makes (känns lite konstigt att skriva det fortfarande) lott. Och jag har motvind både till och från jobbet! Vad har jag gjort för ont?

Igår var jag och inhandlade tillbehör till mitt nya GI-liv. Bönor i kopiösa mängder....Vid ett tidigare inlägg så funderade jag ju om det var värt att vara smal och smärt men lukta fjärt. Vi får väl se.... Det blir min käre kollega som jag delar rum med som blir det eventuella offret. Vilken tur att jag har en bordsfläkt:-) Men det är ett jäkla bök med bönorna eftersom man helst inte ska ta de som är konserverade. Istället måste de torkade blötläggas i en sisådär 10 timmar för att sedan kokas i en timme. Sedan ska jag nog marinera dem så att de inte smakar så mycket ..bönor.....

Man kan väl kanske fundera på varför man börjar att köra GI efter det att man har gift sig. Därför att.. jag utan några problem kom i brudklänningen och därför att på sommaren så vill jag njuta av diverse synder såsom glass och andra
o-GI-iga anrättningar. Dessutom är det svårt då man inte har några rutiner! Det är mycket lätt att komma på anledningar till att skjuta på saker och ting:-)

Nu ska GI lunch intas: parmaskinka, avocado, tomat och rökt ost. Låter åtminstone lite gott va?

Sedan ska jag lunch springa på stan. Det har jag sett fram emot. Alldeles själv!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0