På jakt efter gåvor

Jag tänkte vara väl förberedd på kylan i morse och satte på mig vantar och något form av pannband över öronen. Det var bara det att det inte var så kallt ute som det såg ut...Vi måste verkligen införskaffa oss en utomhustermometer!

Sedan jag blev mamma har jag blivit en kupongjägare. Detta innebär, bland annat, att jag samlar streckkoder från Sempers barnmat och små kaninmärken från Liberos blöjpaket.  Min man tycker att jag är lite galen som ids joxa på med sådant och undrar vilka fantastiska gåvor som detta leder till. Ja, hmm...från Liberos håll skulle jag väl säga att det är presentcheckar eftersom Levina numera har passerat de bebisleksaker som erbjuds i övrigt där. I Sempers fall så är högvinsten en sulky barnvagn. Staffan undrar då om vi verkligen behöver en till vagn då vi numera har fyra stycken andra vagnar ( varav en syskonvagn faktiskt...) parkerade i garaget. Njaää, förmodligen inte... Men i det fallet satsar jag bara på att komma upp till Philips Babywatcher som är ett gäng poäng lägre, eftersom vår nuvarande "barnvakt" inte pallar minusgrader! Vilket är oundvikligt här uppe i norr.....

Staffan skulle helt enkelt aldrig få för sig att klippa ut kuponger ur någon tidning eller samla ihop streckkoder etc. till sådana dylika fantastiska gåvor som företagen erbjuder. Är detta beteende en killgrej? Är jag snål eller ekonomisk??

Kommentarer
Postat av: Åse

.....du har väl sett att babyvakterna utgår som premie snart!! SKYNDA SKYNDA!! BUNKRA BUNKRA!! skratt

Tror definitivt att det är lite av en tjejgrej! Jag samlar oxå & drömmer om vagnen fast vi har 3 vagnar!!

ha det gott i helgen!

Kram

2008-08-08 @ 19:50:26
Postat av: Fröken Blindstyre

Shit! Gäller att lägga på ett kol då!

Ha det bra ni med!

Kram

2008-08-09 @ 15:30:34
Postat av: Staffan

Dock bör tilläggas att jag hjälper fröken Blindstyre (även kallad frugan numera) med att klippa ur dessa streckkoder. Nu har vi samlat i ett år och har lyckats samla ihop till en liten filt. Jag bara undrar vad vi hade kunnat köpa om vi lagt all tid på ett mer lukrativt arbete?

En femte barnvagn kanske?

Puss och kram //Äkta hälften

2008-08-09 @ 20:57:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0