Vår digitala värld

Läste igår om att man kan få sitt skolfoto retucherat till den lilla summan av 130:- kronor nuförtiden så att man får lite bätre raggningsodds bland vissa läsare av skolkatalogen såsom kompisens storebrors kompisar?.... Detta hade verkligen behövts på den tiden mitt nylle befann sig i detta sammanhang. Undra om de lyckas med att öppna halvblundande ögon och taskig hållning också.....

Allvarligt talat så känns det lite trist. Vad ska vi då ha att skratta åt om tio år? Vi lever i en digital värld där vi kan radera bort alla oönskade pinsamheter på bilderna och photoshoppa oss perfekta. Hur kul är det egentligen? Och alla perfekta bilder blir förvarade på hårddisken i miljontal (för jag tror att fler är som mig och har svårt att radera) utan att bli särskilt tummade eller insatta i roliga album. Bilderna väcker inte samma känslor och diskussion som börjar med "Meen Guud, vad gjorde jag på den bilden egentligen?". Känslan är inte densamma helt enkelt.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0