lussevrak

Man kanske kan kalla det lite överambitiöst (eller naivt) att tänka sig att man ska ha ett mysigt julbak tillsammans med en 1,5 åring av duracellpersonlighet? Hur som helst så gav jag mig på att baka saffransbullar igår och Levina ville gärna vara delaktig, på sitt sätt... Detta innebar att hon med sina nävar försökte att roffa åt sig fyllningen till bullarna vilket resulterade i vissa hål i degplattan. Till slut gav jag frustrerat upp när det började att likna ett inferno på köksön och på mig själv!

Jag får nog vänta något år till innan jag kan myspyssla med min kära dotter utan att mista förståndet själv....

Jag har en liten fundering: Varje morgon smetar man på sig en del smink i ansiktet, men så här i slutet av dagen så tittar man sig i spegeln med ett konstanterande att en hel del av det ditkletade har försvunnit. Vars då? Jag har hört talas om att datorn "äter upp" sminket (och datorn och jag umgås väldigt många timmar om dagen), men vart tar det vägen sedan? Jag ser ingen liten säck med gammalt puderdamm eller mascarakluttar någonstans.......Svävar det runt i luften och gör att vi utan att veta av det helt enkelt även går runt i någon annans smink med? Vilket mysterium?


Kommentarer
Postat av: Vero

Ja, bra fråga, vart tar sminket vägen...

2008-12-11 @ 11:44:38
URL: http://veronicastankenot.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0