Ransonering på sminkfronten

Jag har insett att som småbarnsmamma så är det bäst att man är vacker av naturen, för någon längre tid att bättra på det naturen har gett en finns helt enkelt inte!

I går morse var jag själv med Levina och försökte att hinna med mina morgonbestyr. Tyvärr hinner jag inte vara inne på toaletten alltför länge numera innan hon har lyckats riva ut allt som finns i lådorna... Medan jag försöker att tvätta natten ur ansiktet och borsta tänderna så har Levina hittat en rakhyvel som hon raspar min bakdel och lår med (hon har redan förstått användningsområdet för denna lilla pryl). Som tur var satt skyddet på men det var ändå inte någon behaglig upplevelse...

Jag inser att tanken på att ge sig på sminket inte är någon bra idé i detta trånga utrymme, utan tar med mig sminkväskan ut till soffan där Teletubbies härjar i rutan. Levina tycker däremot att sminkväskan och den öppna puderdosan är bra mycket intressantare än tubbiesarna (som hon umgås med ett par gånger om dagen). Detta gör att jag försöker att lägga på mitt ansikte med ena handen och skydda sminkpryttlarna från angrepp med den andra. Någon längre procedur blir det förstås inte!

Jag tänker: Hur ska det bli med två barn? Jag ser framför mig hur Jag håller på att peta ut ögat med mascaraborsten medan Levina i all välmening kramar musten ur lillebror! Kanske ska fundera på det här med tatuerat smink a´la Michael Jackson ändå.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0