Shop til you drop

I söndags stod vi nog för dagens skratt för många på Ikeas parkering i Sundsvall. I den sviniga kylan stod tre tjejer och försökte att mata in så mycket det bara gick i bilen och fortfarande få plats själva! Det var inte tal om någon ergonomisk sittställning på hemvägen. Det verkar som om man aldrig kan ha en tillräckligt stor bil...

I bilen hem skulle min ena syster slänga ut snusprillan genom fönstret samtidigt som jag var i färd med att köra om en lastbil. Problemet var att hon inte fick upp rutan i den 10- gradiga kylan. Det var ett dånade ohärligt när vi brände förbi lastbilen i 120... Som tur var lyckades jag med att få upp den strax efter, men vi tänkte oss scenariot att köra hem med ena rutan nere de tio mil som var kvar. Framför oss såg vi filmsekvensen från "Dum och Dummare" när de väl var framme i rätt Aspen med stelfruset snor i ansiktet....

Men det var en kanonhelg! Shopping, fikor, god middag, bio och ännu mer shopping. Mina systrar kan det här med att shoppa de... Till och med jag blev lite trött! Det innebär att ingen av det manliga heterosexuella släktet skulle ha överlevt denna helg..

Kommentarer
Postat av: Emma

Ja det är väl detta bestyr familjen Larssons börjar bli känd för på Ikea: För mycket shopping= För liten bil! :)

2008-12-12 @ 15:19:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0