snipp snapp snut, så var julen slut...

Man skulle ju kunna tro att man har tid att blogga hur mycket som helst nu då man är långledig. Men som synes så har man (eller i varje fall jag) inte det....Som vanligt räcker tiden då man verkligen har möjlighet att hitta på något (läs då Levina sover) inte riktigt till för allt skojsigt som man vill hitta på!

O well, julen är över. Men ännu gör den sig påmind av julbjäfset som känns rätt trist just nu och all julmat/julfika/julgodis som har anslamlat sig på min redan uttöjda kropp....Mina förhoppningar om alla underbara långpromenader och utevistelse under långledigheten har grusats av att bacilluskerna återigen har intagit min kropp och och därmed återigen gjort mig beroende av Otrivin....

Julaftonen firades med alla våra familjer. Hur lyxigt kändes inte det, att slippa åka som en skållad råtta mellan hus och hem denna dag och trycka i sig allt som bjöds på varje ställe för att inte såra någon...
Levina, som i början var rädd för tomtarna på jul, gjorde en kovändning och ville snart kramas, pussas och sitta i knä på herr tomte. Kanske berodde detta på att hon listigt nog kände igen tomtens pjucks, eftersom hon pekade på dem och utbrast "pappa"....

Snart stundar slutet för 2008. Detta kommer för vår del att firas på hemmaplan i goda (och även fler gravida) vänners lag. Mitt tredje pommacnyår på raken! Men då kommer jag förhoppningsvis (eller oturligtvis) ihåg mina nyårslöften:-)

Kommentarer
Postat av: Vero

:o) Ska bli trevligt att fira nyår hos er. Det var ju ett tag sen sisst...

2008-12-29 @ 21:32:17
URL: http://veronicastankenot.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0