Otrivinpundare

Jag går runt här på jobbet i limegröna sockar, uppvikta jeans och dockstatofflor (min käre makes hatobjekt) och känner mig riktigt snygg. Eller inte... Anledningen till att jag ser ut som jag gör är att det är sånt jäkla slask ute att gummistövlar förmodligen är det enda som hade hjälpt. Efter dagens lunch ute på stan var mitt idiotiska skolval för dagen (mockaskor) dyngsura och sockarna likaså. Fick rota fram dessa färggranna ur träningsväskan. Vik hädan fåfänga!

Jag blir inte av med min nästäppa. Vet inte om det är graviditetsrelaterat eller om det är skitförkylningen som aldrig ger sig. Klart är i varje fall att tiodagars gränsen för nässprayen är passerad med råge... Men vad ska jag göra, det går inte att andas genom munnen hela tiden ( kåtfarbror varning), i synnerhet inte på natten då munnen blir torrare och snarkrisken ökar! Inatt gjorde jag ett tappert försök att klara mig utan och sprutade in någon mintolja som ska vara bra för slemhinnorna. Men det var verkligen som "kyss mig i *****"! Otrivin är mitt heroin!!

Ikväll ska jag nog ta mig en otrivintripp igen och hoppas att jag orkar hålla ögonen öppna så jag hinner se idolfinalisterna öppna munnen i varje fall........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0