Gröt i hjärnan...

Om man är riktigt sugen på att känna sig otroligt dum i huvudet ska man som jag gjorde igår kväll försöka att gå igenom det här med premiepensionsvalet.... Jag tycker att det dyker upp brev lite nu och då från olika håll med några magra kronor ihopskrapade på kontona. Jag begriper inte var jag har alla pengar riktigt, men någon vidare pension ser jag inte ut att få!
Ofta får dessa kuvert ligga oöppnade i någon månad (tills den dagen då jag inbillar mig att jag ska känna motivation att ta itu med dem), sedan öppnar jag dem, gråter en skvätt, och slänger dem i pappersåtervinningen.

Men igår tänkte jag att nu jäklar, man kanske ska ta och vara lite mer aktiv så att det finns någon chans att man får leva på något annat än havregrynsgröt på ålderns höst. Men jag har insett att jag behöver lite hjälp. Staffan är i princip lika okunnig/ointresserad av detta som jag själ , så jag får vända mig någon annanstans helt enkelt....

Nu har jag gjort en plan för hur jag ska lägga upp alla måsten inför julen. Det känns lite bättre..... Hoppas tomten ser och belönar mina ansträngningar:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0