Back to the 90´s

Jag känner hur 90-talet biter mig i hälarna modemässigt och jag känner mig inte redo. 80- talet känns mer distanserat, men det tidiga 90-talet står för tonårsångest. Hur hög kunde man få sin snedlugg? Varför såg jag så oerhört blek ut i de mörka läppstift som inramades av en ännu mörkare läppenna? Hur många hade egentligen kroppar som passade i de färgglada fodralklänningarna som prydde alla modetidningar? 

Modet återspeglades i TV- serier som "Bevvan", "Baywatch "och här i Svedala "Storstad". 
Vi irrade runt i datedimman i omklädningsrummen och blåste på med ännu ett lager hårspray utan en tanke på det hål i ozonlagret som skapades.

Nu vet jag mina begränsningar då det gäller snedluggen (ohög), tycker att det mörka läppstiftet hör hemma på Halloween och läppennan på fröken Pamela samt har insett att jag personligen aldrig kommer att klä i en fodralklänning (och när skulle jag ha den isåfall, på babysången?)

Så jag ska fortsätta att försöka att springa ifrån epoken ett tag till. Eller blunda och låta den passera...

411111-15

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0