Glamour?

Har läst lite i Aftonbladets repotage om s.k "Glamourmodeller". Verkar inte så vidare värst glamouröst. Jag förstår inte riktigt varför dessa brudar överhuvudtaget kallas för glamourmodeller. Vad är det som är glamouröst med dem? Plastbröst, plastnaglar, plastläppar, plasthår och plastögonfransar. Sedan när är plast glamouröst? (Isåfall hade jag ett väldigt glamouröst party i lördags:Tupperware...) Att sedan strutta runt på diverse partyn med rattarna i vädret och le inbjudande mot betalning i form av sprit och resan dit känns liksom, hmm, som en sorts prostitution.Som i det långa loppet knappast ökar självförtroendet hos dessa bekräftelsetörstande brudar. Jag tycker att det är tragiskt. För även om vissa killar springer och klämmer dessa tjejer både upptill och nedtill så är de sällan intresserade av att presentera henne som sin flickvän för sina föräldrar... Sedan är karriären rätt så begränsad som glamourtjej. De går en framtid till mötes där det är svårt att se bakom den yta som de skapat. Kanske är det det som är meningen med skalet. Att gömma sitt "riktiga" jag....

image19
Plast består, år efter år...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0