klädd i kladd

Jag är en person som av doktorn konstaterats ha kroniskt torr hud. Det innebär ett evigt kletande med diverse smörjmedel. Då det gäller ansiktet så har jag oftast kört på med någon billig ansiktskräm ( i regel inhandlade på Rusta), vilka oftast har fungerat bra och uppfyllt sitt syfte med att hålla mig någorlunda mjuk och len.  Det är sällan jag har investerat i några dyrare krämer (för mig över hunkan). Men nu så slog jag till på Loréals nya antirynkkräm i både dag och nattform som säger sig ska binda fukten och hålla mig ung och fräsch. Knappast va! Nu är min näsa så torr att jag måste kleta in den med ett lager handkräm eller något annat fett eftersom jag håller på att bli tokig på att se dessa torrflagor i ögonvrån hela tiden. Jag antar att jag ser lite mongo ut då jag sitter och vindar och petar och skrapar på näsan...

För övrigt är jag rätt så tveksam till dessa mirakelkrämer som kostar mer pengar än vad jag har på banken. Jag tror att huden återspeglar det vi äter, hur vi mår samt det som våra föräldrar har varit snälla med att skicka vidare genetiskt sett. Därför så har jag insett att om jag ska få min hud att stråla i mitt sömnlösa tillstånd som jag är nu så måste jag nog sätta mig på en glödlampa...(som lyser)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0