Rull Rull

Vi köpte en ny barnvagn igår. En sådan där liten smidig sulky som jag ska ha då jag tar bilen in till stan ( Jag har en liten Renault Clio..) eller då vi ska ut och flyga. Det händer ju inte så ofta direkt, men vi ska ju faktiskt till Thailand i höst. Hur som helst så var jag inte så noga med att se hur vagnen fungerade inne i butiken. Resultatet var att jag idag stod och slet och drog i den ute i snöovädret på en parkering i stan med en alltmer desperat blick och en alltmer fäktandes och gnällandes Levina inne i bilen. Till slut fick jag svälja min stolthet och be en äldre herre om hjälp med att fälla upp den. Det gick i ett nafs. Pinsamt... Sedan var det väl inte heller den bästa dagen att provköra en vagn med minimala däck i den snömodd som härjade längs gatorna...

Men snygg är den. Det är ju det viktigaste!:-)

Kommentarer
Postat av: beatrice

Men shit! Jag skrev just idag ett inlägg om att jag minsann tänker köpa en cool, liten barnvagn när vi får barn. Det blev ramaskri i kommentarerna. Herregud.

2008-02-27 @ 21:41:13
URL: http://beatrice.blogg.se
Postat av: Linda

*skratt* Vilken syn! Men jag vet hur det är. Jag får inte igång lyset på instrumentbrädan i min bil. Följde det inte med någon instruktionsbok?

2008-03-03 @ 13:01:52
URL: http://www.myshrinksays.net
Postat av: Linda L

Beatrice: Jag läste ditt inlägg. Förstår att det skapar debatt.-). Föräldrapenning innebär lite pengar att röra sig med om man inte har en gigantisk lön. Det innebär att jag inte handlar allting nytt. Men jag är nöjd ändå. Och Levina med!

Linda: Du får bara köra i dagsljus då:-)

2008-03-03 @ 21:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0