Tiden igen

Tiden springer iväg och jag lunkar på med barnvagnen därefter och försöker att i någon mån hinna med. Men det gör jag inte. Ingenting hinner jag. Tvätten samlas i högar (både ren och oren). Dammtussar jagas inte särskilt flitigt.  Samtal till kompisar om trevliga dejter blir oringda. Kroppen förfaller ( att hinna med att raka benen OCH tvätta håret under samma dusch hör till ovanligheterna). Jag skolkar från fotbollsträningarna för jag kan inte uppbåda tillräckligt stor energi till att kunna skutta upp och ned och hit och dit. Böcker förblir olästa och det tar flera veckor att komma igenom en modetidning...

All tid går åt till att underhålla en liten åtta månaders brutta och försöka att undvika de katastrofer som hela tiden hänger i luften där hon far fram. Får jag någon sekunds paus drömmer jag om en hel eller åtminstone en halv natts sömn..

Vilken fantastisk tur att jag bor i norrland. Det tar sin lilla tid innan trenderna hittar hit och anammas (om man inte är modig nog att vara först och bli betraktad som ett UFO). Detta gör att jag kan hålla mig någorllunda synkroniserad. För tid att springa i stan och shoppa har jag nämligen. Då har jag min lilla donna som håller låda i vagnen medan föräldrapengen säger adjö till mitt konto efter ett kortvarigt besök...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0