Mi Casa

Har precis gluttat på ännu ett avsnitt av Simon och Thomas på TV3.  Måste erkänna att jag har lite svårt för den senare. Han känns liksom som ett onödigt bihang till den mer färgstarke lullälskande sambon. Kanske därför det är svårt att göra sig av med honom. Man får två för en. Så det är nog bara att stänga ögon och öron när han fnyser under lugg och ger ifrån sig stånkande läten då något annat arbete än att hänga i inredningsbutiker krävs.

Överhuvudtaget förstår jag inte vad som har hänt med alla inredningsprogram.  Fokus har liksom förflyttats från inredning till inredarna. Vi får nu se otaliga klipp på Simon och Thomas som i drömsekvenser står i en skog med gardintyg svepande i vinden som vingar?? Eller Mattias och Johnny jaga varandra med limpistoler som i en hårdkokt polisfilm. Och detta roar vilka??

Eftersom vi har byggt vårt hus från scratch så hade vi möjligheten att forma det som vi ville ha det. Nu är vi inte så mycket för lull lull eller allmogestil, vilket är en stor fördel då Levina knäcker extra som bulldozer nuförtiden. 
Den lagom avskalade miljön känns rätt så skön efter att ha varit uppväxt i ett hem som skulle få Villa Villerkulla att verka sparsmakat.

Bjuder på lite bilder från Mi Casa.


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag är lite road av jagandet med limpistolerna.. *fniss*

Ert hem är helt fantastiskt, precis min stil, där har ni verkligen lyckats! :)

2008-01-22 @ 14:34:28
URL: http://www.myshrinksays.net
Postat av: Fröken Blindstyre

Vad bra att någon blir road i varje fall:-)

Tack! Vi har gjort vårt bästa.

2008-01-22 @ 18:02:04
Postat av: metalldesign

Jag har också tänkt på detta, att det är alltid otaliga klipp på programledarna i alla inredningsprogram - jag vill se inredningen.

2008-01-22 @ 23:00:46
URL: http://metalldesign.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0