Never say : "Never again"!

Jag får väl anta att det är ett tecken på stigande ålder att man numera börjar att ha upplevt vissa modenycker mer än en gång. Aldrig trodde jag väl för mitt innersta, att jag återigen skulle dra på mig ett par skipants och långtröja a ´la femte klass, annat än under ett pistol hot. Men jojomensan! Det har inträffat. Trots att det får en päronkroppstyp som min att förvandlas till en morot om man inte passar sig...

En annan klassiker är den grungelook som under förra året ännu en gång gjorde sitt intåg på modescenen med sitt karaktäristiska lager på lager stuk.  Jag gick i sjuan förra gången och gjorde mitt bästa för att se allmänt sluskig ut i nytvättade HM kläder. Ett starkt minne är då jag och min bästa kompis anammade modet inför en disco kväll och tog på oss så många klänningar utanpå varandra som vi hade i garderoben. Efter ett fåtal moves på dansgolvet så stod vi och svettades i ett hörn resten av kvällen...

För två år sedan härjade den lite märkliga trenden med shorts ovanpå tights/strumpbyxor som värst. Den hänger väl fortfarande kvar lite grann. Åtminstone här uppe i norrland, där vi ibland inte är allt för snabba med vad som är på och av. Får se när den trenden återkommer nästa gång. Kanske sitter jag på hemmet i min egen tolkning av det hela: Stödstrumpor och mamelucker  med lite häng så att blöjan får plats...

Kommentarer
Postat av: Linda

Haha! Morot! I am SO a morot!

2008-01-22 @ 14:37:58
URL: http://www.myshrinksays.net
Postat av: Fröken Blindstyre

Haha! Staffan tyckte att det måste vara bättre att vara en morot än ett päron:-)

2008-01-22 @ 18:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0