Off we go to Piteå...

Ikväll drar jag och familjen norrut till Piteå, en resa som är arrangerad och betald av min käre sambos företag. Tackar, tackar! Jag önskar bara att jag hade haft möjlighet att packa ned en (riktig) barnvakt i min packning, förutom de typ tio olika klädbyten till mig själv som redan finns där. Jag är en ambivalent människa och det framgår tydligt vid sådana här tillfällen.... Hur som helst, istället för barnvakt blir det hörselkåpor på för Levina imorgon då vi avnjuter Wallmans salonger.

Mitt stora orosmoment är bussresan dit på sisådär 4 timmar. Vår söta lilla prinsessa brukar förvandlas till ett träsktroll om hon inte hela tiden blir fullt sysselsatt. Oftast fungerar det med att sitta och tugga på ett kex, så nu måste jag åka och inhandla ett storpack.

. Är mycket dåligt berest inom vårt lands gränser och i norrland i synnerhet. Det har som aldrig känts särskilt lockande att åka mer norrut... Så jag ser fram emot att åka. Och gratis är gott:-)

Måste slutligen berätta om igår då jag skulle färga håret för att se lite fräsch ut inför resan. Jag var ensam hemma med Levina och hade henne således i gåstolen i badrummet medan jag fixade och donade (samt försökte förhindra uppstående katastrofer såsom att hon tuggade i sig allt toapapper eller käkar lite på toaborsten). Under ursköljningsfasen fick jag stå och parera med ena foten eftersom Levina för full sula gång på gång kraschade in i duschkabinen med sin räzer, samtidigt som jag försökte att undvika att skvätta ned allt som fanns där. En syn för gudarna.....


Kommentarer
Postat av: Linda

Haha! Var är den där videokameran vid sådana tillfällen? Ha jättekul i Pite! :)

2008-01-27 @ 09:53:14
URL: http://www.myshrinksays.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0