Rött är en fin färg

Förutom på mitt hår. I mellandagarna var jag och shoppade loss på Rusta ( enda stället som föräldrapenningen tillåter mig att shoppa loss på). Jag hittade där en hårtoning som beskrevs som "Dunkelbraun". Jag tolkade detta som mörkbrunt (jag hade faktiskt MVG i tyska) och tjejen på paketet såg ut att ha en rätt mörkbrun kalufs. Nu sägs det i och för sig att man inte ska förlita sig på bruden på paketet utan titta på färgkartan, men någon sådan fanns inte att tillgå.  Jag slog till på två paket, vilket krävs till min hästman.
Så tittade jag mig i spegeln igår och ser att det ser rätt så rött ut då ljuset faller på. Dåligt värre för mig eftersom det tenderar till att plocka fram allt annat rött i mitt ansikte, såsom plitor och finnar, till dagens ljus.  Kasst! Jag ska väl vara glad för att det är den mörka årstiden ännu och hålla mig undan lampor fram tills detta är reglerat..

 Passar bättre på Marcia Cross

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0