Vad gör alla dumma människor om dagarna?

Svaret måste vara att de ringer in till alla dessa ordleksspel!
Eftersom jag i dagsläget befinner mig på hemmaplan dagstid och försöker att roa mitt lilla energiknippe till dotter ,står TV:n allt som oftast på i bakgrunden.
Det har visat sig att vilken kanal som än står påslagen visar, om man inte passar TV:n noggrant, något av dessa s.k ordlekstävlingar. Trots att jag bara kastat ett slött öga på dessa program innan jag masat mig fram till TV dosan och bytt har jag lyckats komma fram till följande: 1) Detta är en tävling där även lobotomerade och senildementa kan delta ( om de lyckas komma ihåg svaret tillräckligt länge vill säga). 2) Något värre än programledarnas orala diarré om allt eller inget har sällan skådats. 

Ett scénario ur programmet. Den käcka programledaren uppmanar alla att ringa in och svara på frågan: "Vilket ord gömmer sig bakom dessa bokstäver: SPA*BÖSSA.?" För att vi tittare ska ha någon chans att svara på frågan överhuvudtaget ger hon oss lite hjälp på traven genom ledtråden "Man kan stoppa sina sparpengar i den". Den första som ringer in är Elsa. Programledaren: " Hej Elsa, har inte vi pratats vid tidigare?"  Elsa: " Kanske..jag vet inte riktigt.."  Programledaren: " Så har du svaret på frågan?"  Elsa: " Nej nu har jag glömt bort ordet."  Programledaren: " Vad synd, du får ringa in igen om du kommer på det!"  Blablablabla. Nästa person som ringer in svarar Spakbössa trots att en tidigare person ring in och felaktigt gissat på detta. Så fortsätter programmet i all evighet..

Jag förstår inte hur det är möjligt att dessa program går runt, är det samma personer som tittar på alla program parallellt? Har någon blivit rik eller åtminstone gått plusminusnoll på att delta? Eller har jag helt enkelt för höga krav på underhållningsprogram och för långt till TV dosan?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0