Ingen barnlek med barnkalas..

Nu sitter jag och Staffan i soffan, halvt som halvt medvetslösa efter dagens ståhej. Och då var det bara tre barn och resten vuxna...Det har varit leksaker i stort sett var jag än har satt mina fötter idag och en ljudnivå som antytt att det har varit minst dubbelt så många barn inom vårt hems väggar än de befintliga...Vilken tur att vi bara arrangerar dylika tillställningar en gång per år än så länge...

Igår pågick förberedelser inför dagens tillställning. Min mamma var här och vi bakade och stökade(städade) hela dagen lång. Men som vid varje kalas så känns det ganska onödigt när det har grisats ned igen dagen efter. För att inte tala om Levinas vita klänning som tydligt kartlagde dagens varierande intag av föda:-)

Nu blir det sämre väder att vänta verkar det som. Då kanske jag ger mig ut och motionerar lite istället för att ligga och lapa sol på altanen. Det behövs verkligen efter den här helgen och inför kommande helgers festligheter. Inget ont som inte för något gott med sig!

Jag har nu slutat att amma helt, vilket innebär att Levina är på tårna redan kl. 05:30 om morgonen. Dax att gå och knyta sig snart då med andra ord....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0