Livets godsaker är många

Har precis kommit hem från en liten shoppinghelg i huvudstaden. Det blev lite kläder från Gina Tricot och en ny bil... Vi har spenderat årets varmaste dag i en bil åkandes många mil. Vilken tur att den erbjöd en schysst klimatanläggning! Någon sådan finns däremot inte i min lilla Renault Clio, där är det självdrag som gäller..

Nu ska jag säga något som jag har sagt förut och som ni säkert har hört förut, av er själva eller någon annan. Jag ska sluta att äta så mycket slisk! Inget mer godis på veckorna. Nu har jag ätit så jag blev halvt illamåendes under helgen, för att inte tala om bilresan hem. Världens största Blizzer på Max, som jag faktiskt inte åt upp ens, satte spiken i kistan. Helt olikt mig! Glass brukar alltid få plats i min lilla kalaskula hur full den än är...

Nu hoppas jag att jag äntligen kan komma igång ordentligt med fotbollsträningarna efter alla sjukdomar och skador. Jag får å andra sidan öva på en viktig del av spelet här hemma; punktmarkering, Passa blommorna på fönsterbrädorna, kolla så att inte stereon demoleras, förhindra att allt läsbart i papper rivs sönder, se till så att inte allt ätbart som står framme hamnar i fel mun eller blir utspillt på bordet/mattan. Puh! Får jag sätta mig på avbytarbänken en stund?

Det har varit en härlig helg! Nu ser jag fram emot en härlig vecka i det vackra försommarvädret. Mina två nya bikinisar vill ut och luftas. På vår altan vill säga. Allt annat får vänta ett tag till..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0