Man måste vara både här och där!

Är helt slut! Att göra hembesök hos personer som inte har barnanpassat sina hem är minst sagt magsårsframkallande. Att försöka föra ett normalt samtal med helt fokus på samtalsämnet är i stort sett omöjligt för min del. Plötsligt måste jag springa iväg för att någon håller på att äta upp innehållet i en blomkruka, testar sin dödlighet genom att bege sig uppför eller utför trappor eller kollar in vad soppåsen har att erbjuda.... Här gäller det att ha "split vision" med andra ord!

Passade även på att färga håret hos min kompis, samtidigt som jag försökte roa Levina som blev fastsatt i en gåstol på badrumsgolvet (inget som behövs nuförtiden då hon promenixat i 1,5 månad redan). Denna färgning resulterade i att det ser ut som om jag har ett kastmärke alternativt pigmentförändringar i pannan just nu!

Dagens fundering 1: Vem har fått för sig att det blir mer lockande med dambindor i designade förpackningar. Att de ska vara roligare att ha i handväskan...Blöjor kan jag väl köpa, det är lite skoj. Men bindor? Njaää...

Dagens fundering 2: Hur kommer det sig att TV-reklamen numera till 50% består av reklam för diarrétabletter, huvudvärkstabletter, svampborttagningsmedel, tabletter mot gaser i magen eller något annat läkemedel. Har apoteket fattigt med kunder numera eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0