Du & ja är lika bra!

Ooups! Har varit borta från internet världen i ett par dagar. Har haft fullt upp med möhippa (inte min egen) och kalas i plural. Fyller hela min omvärld år i juni eller? Ska tänka på det till nästa barn, bäst att hålla på sig i september......

Här i min lilla stad är det upplopp från vissa håll och kanter angående den tio år gamla utställningen Ecce Homo som ska visas på vår stads museum. Man blir bara så less på den inskränkthet som pyser från alltför många munnar om hur fruktansvärt det är att visa något sådant sjukligt och abnormt beteende på oss skattebetalares bekostnad samtidigt som Jesus, den renaste av alla, hädas.
 Det känns för min del bra mycket bättre att mina surt förvärvade skattepengar går till ett projekt som uppmanar till en ökad öppenhet för människorna i vårt samhälle än till lön för fördomsfulla och människoföraktande politiker. Det är för mig märkligt hur de personer med sin religiösa tro i bagaget kan ringa och mordhota och döma de människor som är för detta projekt eller som lider av den synd och sjukdom som homosexualitet står för enligt dem. Vad hände med "Only God can judge" ? Vem vet förresten vilken läggning som Jesus hade, om han nu fanns. Homosexualitet har mig vetandes alltid funnits. Men bibeln känns inte som någon ocensurerad och trovärdig återberättelse över hur världen rockade just då...Men vill man använda bibeln som rättesnöre så kan man i gamla testamentet få förhållningsregler över hur man ska idka barnaga, slaveri eller varför inte stena grannen då han gjort något ofog..
[Läs mer här>>]

När ja ändå är på hugget:
Jag är även jäkligt upprörd över särbehandling av vissa personer över huvud taget just nu. Därför har jag valt att kliva av fotbollsspelandet. Som 28-åring tolererar jag inte att behandlas respektlöst inom ett område där jag faktiskt betalar med både tid och pengar för att delta. Då har jag bättre saker för mig! Jag kan gå och titta på Ecce Homo till exempel:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0