Bollen är rund

Detta gör att det är oerhört svårt att ligga stilla på den! Och då menar jag inte en fotboll (den försöker jag verkligen att undvika att ligga på utan gör istället mitt bästa för att hinna ikapp den någon gång ibland och eventuellt passa den till en medspelare eller lägga en tåfis på mål). Jag har nämligen varit och provat på Core, en träning för bålmuskulaturen som utförs på en stor boll. Jag misstänker att min valda boll var lite för stor för mig eftersom jag hade vissa svårigheter att nå ned till golvet med både händer och fötter.  Jag hade även stora problem att manövrera mig kvar på bollen och samtidigt utföra lyft till höger och vänster såsom instruktören gjorde. Jag förstår inte riktigt ekvationen att jag har ett enormt taskigt balanssinne men ändå blir jag åksjuk om jag så mycket som skriver ett sms när jag åker bil?? Bra balanssinne och åksjuka hör väl ihop likt alkohol och baksmälla?

Nu inväntar jag träningsvärken som kommer att infinna sig imorgon och än värre i övermorgon..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0