Det trodde jag aldrig att jag skulle göra..

En kompis som precis fått barn var och hälsade på häromdagen. Ett naturligt samtalsämne blev självklart det här med ammning. Vi kom då fram till att vi under den tiden gjort saker som vi inte kunde tänka tanken att göra innan...För min egen del så hade jag en tjej som under de första månaderna spenderade de flesta av dygnets timmar vid min barm. Detta innebar att jag fick välja mellan att sitta hemma i soffan hela dagarna eller att helt enkelt acceptera att jag var tvungen att på något sätt ha henne hängande vid bröstet då jag gjorde diverse saker. Detta innebar att jag gick runt med henne i babybjörn på stan medan hon satt/låg och snuttade tills hon somnade. Självklart försökte jag att skyla mig i det mesta möjliga men pinsamma situationer uppstod då folk jag kände ville stanna och kika på henne. Typ min tonårsförälskälse: " Men, har du fått barn! Vad kul! får man se på han/henne?" Jag: " Eh.. hmm..jo..hon äter..hehe..." Han generat: "Jaha..okej..kul att ses..grattis". En annan grej var då vi skulle åka bil. Jag fick liksom halvligga över Levina i bilbarnstolen så att hon kunde snutta hej vilt och låtsas att allting var som det skulle medan jag hoppades att vi inte skulle hamna vid något trafikljus bredvid en lastbil med fri insyn i bilen... Tilläggas kan väl att vår lilla donna vägrade tutte fram tills ca 6 månaders ålder. Så det var liksom inte så mycket att välja på; gallskrik från henne eller blottning från mig...

Min kompis berättade med en viss skam i kroppen att hon fått sitta på toa och gjort nummer två samtidigt som dottern förnöjt intog sin måltid..

Men när vi fått en viss distans till det hela så gav oss dessa absurda situationer ett gott skratt. Och jag inser att de  förmodligen kommer att inträffa igen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0