I mammas mage

Min mamma brukar alltid få presentkort på diverse skönhetsbehandlingar i julklapp från sitt arbete. Men det har aldrig hänt att hon har utnyttjat dem. Endera kanske hon tycker att hon är nog fin ändå eller så ser hon ingen vits med det hela:-) Dessa kort brukar istället hamna i någon av oss döttrars händer. Oftast i mina faktiskt. Det är inte så tokigt eftersom jag själv inte prioriterar denna utgift i min ekonomi även om jag ser att det finns ett visst behov..

Anyway, igår så var jag och testade floating. Det ska kännas ungefär som när man låg i mammas mage. Då ligger man i en tank med ca 50% saltvatten och flyter som en kork samtidigt som man ska vara så avslappnad att man helst somnar. Detta innebär att man får en vila som ska motsvara 4-5 timmars sömn. Perfekt för mig i teorin!Men... Det funkade inte riktigt på mig. Visserligen så flöt jag som en kork men jag var inte särskilt avslappnad. Det sved både här och där av saltvattnet... Jag hade konstant vatten i öronen så jag hörde inte vilka instruktioner som gavs i högtalarna. Efter cirka 20 minuter kliade det på pannan och jag kliade tillbaka. Ett par vattendroppar slank in i ögonen som jag av någon anledning öppnade och det kändes som om dessa höll på att frätas sönder (jag hade dessutom linser i). Då var det kört med någon sovning. När jag klev upp såg det ut som om jag hade knarkat i en månad i sträck. Inte direkt det resultat som förväntades...Idag så sitter jag med ont i ena örat och befarar det värsta, öroninflammation. Samt har saltansamlingar lite här och där...


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag har aldrig fattat grejen med Floating! Betala en massa pengar för att guppa runt en halvtimme och känna som att man ska drunkna? Knappast avslappning för mig som är så rastlös. Nä tack, då vill jag ha knådning istället!

2008-03-03 @ 13:08:24
URL: http://www.myshrinksays.net
Postat av: Linda L

Japp, nästa gång blir det 90 minuters knådning. Jag längtar!!

2008-03-03 @ 21:45:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0