Lägg inte krokben för varandra!

Jag tror att vi tjejer är varandras största fiender till att komma någonstans här i världen.  Istället för att vara glada för att det går bra för någon annan så klankar vi ned på personen istället på alla tänkbara sätt.  Om det är någon tjej som har ett särskilt fördelaktigt yttre så låter det ofta från andra tjejer: " Ok att hon är snygg men hon har IQ fiskmås" , "Hon är ju värsta slampan", " Hon är inte så himla snygg utan smink"  o s v.. o s v... Är det istället åt andra hållet att en tjej är smart eller duktig på något så låter det: " Men hon har ju värsta skabbiga stilen", "Hon har ju skitful näsa" eller  "Men hon får ju knappast några killar som hon ser ut" . Det är sällan man hör en tjej säga om någon annan: "Hon ser jättebra ut och är jäkligt trevlig och smart också:"  För visst finns det sådana tjejer som uppfyller dessa kriterier! Vi har alltså svårt för att ge varandra positiva omdömen om vi känner oss hotade på något sätt. Annat är det med kändisbruttorna. De kan vi dyrka! Det finns ingen större risk att de kan inkräkta i våra liv (om inte pojkvännen uppvisar några hetare känslor för någon av dem..)

Jag kan inte se detta beteende hos killar. Visst finns det killar som snackar skit om varandra. Men inte på samma lömska sätt. Jag har svårt att tänka mig min kille säga "Ok att min chef tjänar bra och så men han har alltid så fula skjortor och dålig andedräkt".

Jag försöker att bättra mig då det gäller detta. Gör det du också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0