Ohel och ren

I min iver att bli kvitt svettlukten från träningskläderna åkte de pronto in i tvättmaskinen efter fotbollsträningen. Tyvärr var de inte bara de som blev rena och nytvättade. Även min mobiltelefon fick vara med på ett hörn. Jäkla skit också! Nu funkar den inte alls! Inte vår hemtelefon heller, fast den har inte fått någon Ariel behandling utan är helt enkelt bara värdelös. Nu kommer jag att sitta här hemma isolerad som på forntiden...Bara därför kommer säkert något hemskt att hända. Vad gör jag då? Slår på datorn och skickar ett mejl...

Vi skippade slalomåkning i snöyran  igår och begav oss till IKEA istället. Där inhandlades säkerhetsprylar för fulla muggar för att undvika att vår lilla jordekorre till dotter ska dricka klorin och åka nedför tvättnedkastet inom en snar framtid....

Någon som har ett tips på första hjälpen för drunknande mobiler?


Kommentarer
Postat av: Åse

Är det sant?? shit vad surt!!! har tyvärr inga bra första hjälpen tips - men slå den hårt i bordet ett par gånger vet ja!! Om den inte funkar då så har du i alla fall straffat den för att den var så korkad & hoppade in i tvättmaskinen!!
:-)

Hoppas du & din lilla ekorre får en skön vecka!

Kram

2008-03-09 @ 21:54:57
Postat av: Linda L

Nu är den straffad och förmodligen heldöd:-)

Hoppas ni får det härligt också! Du har så söta och coola kids! Kram

2008-03-10 @ 19:49:58
Postat av: SMB

Du skulle ha haft mobilen i ett hus... då hade den varit safe!!

2008-03-13 @ 16:36:29
Postat av: Fröken Blindstyre

SMB: Så vitt jag vet så befinner sig vår tvättmaskin i vårt hus:-)

2008-03-14 @ 14:22:05
Postat av: SMB

Ja, men om jag hade menat att du skulle ha mobilen i tvättmaskinen i huset så hade jag ju skrivit att du skulle ha mobilen i tvättmaskinen i huset. Nu skrev jag ju bara att du skulle ha den i huset och inte i tvättmaskinen i huset...

2008-03-17 @ 12:48:29
Postat av: Fröken Blindstyre

SMB: Du har så rätt:-)

2008-03-17 @ 20:30:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0