Åhåh härliga Pingst!

Åhh vilken fantastisk helg! Inte för att jag är så vidare insatt i varför pingst firas, men det var trevligt att fira pingst! Under fredagen var det ett så underbart väder och jag var barnfri. Således spenderades ostörd tid i solstolen där jag bättrade på min ensidiga bränna. Sedan blev det en långpromenad innan lilla grynet anlände med pappa vid middagsdags. På lördag morgon åkte jag in till stan och köpte en cykelsits och cykelhjälm till Levina. Jag ska köpa en egen hjälm så småning om och försöka att skämmas mindre för den än vad jag gjorde under min tidigare hjälmbärarperiod i femman... Sedan satt vi ute i solen medan Levina tog sin skönhetslur och njöt av solen som gassade.

Efter uppvaknandet blev det en premiärcykeltur för Levina. Hon verkade tycka att det var roligt att få känna på lite fart och fläkt. Blir nog en del cykling i sommar. Förra sommaren cyklade jag en gång på min nya treväxlade cykel. Jag höll verkligen på att krevera innan jag var hemma. Jag var helt övertygad om att det var något fel på cykeln som var så trög. Men efter idag så förstår jag att jag helt enkelt bara var nyförlöst...

Efter cyklingen bar det av mot Staffans brors stuga ute vid havet där vi och ett annat par var inbjudna på middag och övernattning. Barnen lekte i sanden och svalde en del av dess innehåll så fort de hann. Levina äter märkligt nog hellre sand och papper än mat ibland. Hon måste ha en kista av stål...

Idag har jag städat båda bilar och fått detta ok över axlarna avlägsnat för en tid framöver (detta sker nämligen cirka en gång per år). Framförallt slipper jag höra mammas påpekelser varje gång hon åker om att det nog är dags att bilarna städas (underförstått att det har varit det väldigt länge).

Så både nytta och nöje denna helg! Dock har det blivit för lite choklad känner jag. Nu måste jag gå och fylla på med denna ätbara kärlek!

Kommentarer
Postat av: Vera

Va söt din lilla bäbis är!! :D

2008-05-14 @ 15:07:49
URL: http://verasvarld.blogspot.com/
Postat av: Fröken Blindstyre

Tack! Håller med!:-)

2008-05-14 @ 19:13:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0