Fullt ös medvetslös

Igår var det avslutning på stor och liten, dvs öppna förskolan. Levina blev oerhört uttråkad av gudstjänsten (otur...) så vi fick gå ut i kylan där hon glatt stoppade några stenar och ett gammalt tuggummi från marken i munnen. Tydligen var inte väder(gud)arna med oss riktigt och det var kallt som i graven med stundvis snö och hagel. Levina fick trampa/krypa lite i hoppborgen innan vi snabbt gick in och fikade. Väl inne skänkte jag medlidande tankar till de stackars föräldrar som fick stå ute och huttra medan deras barn av äldre årgång prompt skulle hoppa i ovädret tills tillställningen var över. Då hade jag dragit för två timmar sedan...

Ibland blir jag så less på mig själv. Igår var det sådant ös under dagen och Levina hade inte sovit något så när hon somnade i bilen på vägen hem såg jag en lugn stund för mig själv framför mig. Väl hemma lade jag över henne i vagnen där hon fick sova vidare. Sedan gick jag in och tänkte sätta mig för att uppdatera mig på gällande mode genom diverse blaskor och glammagasin.
Men..så började jag att plocka ur diskmaskinen, stöka undan alla grejor som låg och skräpade överallt, torkade av skåpluckorna. Satte mig sedan ned och hann läsa två sidor innan det vart livat utanför dörren. Varför, varför kunde jag inte bara blundat för dessa tråksaker och gjort detta sedan?!

Tomten eller Gud, hur snäll/syndfri måste jag vara för att erhålla en hushållerska? Det var bara Levina som blev uttråkad, jag lovar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0