Hej hej snubbar, fulla gubbar..

Igår kväll jobbade jag för fotbollslaget med servering på en stor firmafest. Snacka om fylleslag! Vissa var så otroligt berusade då de kom att de tumlade in i oss som stod i entrén. En gubbe hade stora fläckar på byxorna, dreggel som hängde ned på hakan och vindögd blick. Andra vinglade runt med gylfen öppen eller matrester i ansiktet. Hur kul har man då resten av kvällen?? Sedan var det tanter som struttade runt i klänningar med djupa urringningar både här och där och en precis under rumpan längd. Ok att man är nöjd med sin kropp, men more is more ibland...
Och nej, detta skriver jag inte bara för att jag är avundsjuk eftersom vi som arbetar med behandling på kommun sällan (eller rättare sagt aldrig) blir bjudna på dylika kalas.....

Idag har jag tillsammans med familjen besökt en konfirmation. Den varade i 1 h och 45 minuter. Vi, och framförallt Levina, tyckte väl att det var minst 1h och 15 minuter för länge. Att sitta stilla och sjunga psalmer är inte riktigt vår grej.  
Man kan dock säga att kyrkans inställning till omvärlden har moderniserats/liberaliserats sedan min tid som konfirmand. Nu får man tydligen både bära keps och svära i kyrkan. Bra, då vet jag det inför bröllopet ifall jag skulle ha en "bad hair day"..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0