Läget sedan sist

Nu var det ett tag sedan jag gav mig tillkänna här inne. Grejen är den att jag vet att om jag sätter mig ned vid datorn så blir jag sittande i timmar. Det har jag varken haft tid eller ork till de sista dagarna. För här har det provats partyoutfits, bakats provbröllopstårta, hafts partaj, tränats, sprungit Vårruset och övrig tid varit helt knäckt av allt detta....

Men vi hade otroligt roligt ute i helgen. Det var som om man fick vara och nosa på sitt gamla liv för en kväll! På både gott och ont...Fast mest ont på söndagen...Både här och där. Hur kunde jag inte känna av dessa skavsår kvällen innan?!

Igår rusade jag i Umeå. Hade tänkt att lunka på. Men då blir jag så tjurig att jag måste jogga/springa. Ett stort irritationsmoment var att alla som skulle starta i första omgången var de som skulle springa, medan övriga stavgående, barnvagnsrullande, eller helt enkelt långsammare människor skulle starta senare. Men icke! I täten fanns dessa stavkärringar som gärna gick i trupp om fem i rad. Man fick springa som en skållad råtta kors och tvärs för att komma förbi dem. Jag var nära att ge upp. Men tjurighet är en dygd.... 

Idag besökte vi prällen som ska viga oss.  Eftersom vi inte är sådär jättereligiösa av oss (om någon nu trott det), så hade vi hoppats på en präst med modern syn på den kristendomliga läran. Vi har lite svårt för att förkroppsliga och paketera Gud som en allsmäktig fader, dvs man, som sitter i himlen och bara släpper in sina kristna anhängare till det härliga efterlivet vad de än har hittat på för dumt. Men prästen, trots att hon är kvinna och därigenom redan brutit mot den ålderdomliga könssynen i kyrkan, var som kommen från stenåldern i sitt synsätt ( ja, jag är medveten om att vi inte blivit kristna då..). Hon tyckte nog att vi var nedrans besvärliga och antagonistiska eftersom hon såg lite smått skärrad ut under delar av vår pratstund.

Fick världens finaste morsdagspresent på min första morsdag. En tavla som det stod family på och där bilder på oss fanns i varje bokstav. Staffan han kan han!
image40

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hahahahahaha... jag hoppas verkligen att ni inte får prästen ur balans och skapar en lättare infarkt bara. Ni skulle ha lyssnat på mig. Det går ju som sagt att göra det utan inblandning av gud allsmäktig... Hoppas allt blir bra och som ni vill ha det i slutändan bara. Kramen

2008-05-28 @ 22:19:21
Postat av: Åse

Känner igen det där från vårt bröllop!! Vi bytte präst efter det samtalet .....

Vilken fantastisk mors dag-present! Plötsligt känns mina kondombyxor som jag fick lite oromantiska! *skratt*

KRAM KRAM

ps, Jenny vann högsta vinsten! En långweekend till London där hon får springa ett liknande lopp!

2008-05-29 @ 09:15:24
URL: http://www.aselundgren.blogg.se
Postat av: Lindisen

Åh vilken fin tavla! Jag älskar sådana personliga presenter! :) Hoppas det löser sig med prällen!

2008-05-29 @ 23:10:57
URL: http://www.absolutglam.com
Postat av: Fröken Blindstyre

Lotta: Gud skyddar nog henne mot infarkter:-)Ja, en sådan petitess ska inte få förstöra vår dag! Ses på tisdag. Kram

Åse: Vi skulle nog gärna vilja byta också. Men det känns som om vi är lite sent ute när det är semestertider och allt. Vi var inte ens säker på att vi skulle få en präst från början!
Kondombyxor..Låter spännande!:-)
Vad roligt. London är inte fy skam! / Kramen

Lindisen: Ja, vet inte var den hänger bäst bara! Japp, det ligger mycket tanke bakom sådana. Hoppas jag med! N.Y snart nu va? Åhh, jag är så avis!

2008-06-01 @ 23:07:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0