nattjobb

Har kommit fram till att det är jäkligt dålig OB-ersättning som föräldra"ledig". Man får många, många tusenlappar mer i timmen för att passa maskiner istället för små barn om nätterna. Men det är å andra sidan inte så gosigt med maskiner som protesterar framåt morgontimmarna heller. Men hade jag haft ett jobb där jag passade maskiner istället för att försöka att hjälpa ungdomar att komma på fötter igen så hade jag haft en bra mycket bättre OB-ersättning nu när jag är "ledig" från mitt jobb...

Nej, nu ska jag sluta att gnälla. Har varit riktigt gnällig idag känner jag. Läste Fotbollsfruns krönika i Aftonbladet om att vi småbarnsföräldrar ska sluta och gnälla och vara nöjda med det vi har. Tankeställare! Nu ska jag försöka att ställa om inställningen från halvtomt till halvfullt!


Min underbare sambo kom hem med Cola zero, Kexchoklad och en bukett vita rosor. Inte så pjåkig OB-ersättning det heller!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0