Glass glass glass i stora lass lass lass....

Jag gillar verkligen glass. Detta bevisade jag i onsdags....

Jag har noll koll på när glassbilen kör förbi hemma hos oss. Jag har gjort misstaget att springa ut ett par gånger och sedan stå och vänta som ett fån innan jag inser att glassmelodin ekar i bergen där vi bor och lika gärna kan befinna sig någon helt annanstans.
I onsdags tyckte jag att den hördes tydligare än vanligt. Jag halvsprang upp på vägen i kylan och stod där en stund. När den inte dök upp så travade jag tillbaka till huset. Då ser jag den blåsa förbi uppe på vägen igen. Och då sprang jag..... en 400 m sådär i minusgrader med Staffans skoterkängor på fötterna. Var helt knäckt när jag skulle flåsa fram min beställning. Glassgubben erbjöd sig att skicka ett sms 10 minuter innan varje besök framöver. Ja tack!!
Men turkisk peppar glassarna smakade riktigt gott. Det var värt det:-)

Kommentarer
Postat av: Linda // Absolut Glam

Välkommen hem! :) Vad hade jag inte gett för att se dig löpa efter glassbilen, ujuju! :)

2008-11-21 @ 11:52:23
URL: http://www.absolutglam.com
Postat av: Malin

Mums med glass :-D

Är beroende just nu av julmust nötter sallad och clementiner.

Kram

2008-11-21 @ 14:40:42
Postat av: Åse

VÄLKOMMEN HEM! Låter som härliga veckor - ser fram meot bilder!! Mindre roligt med flygresan hem!! Det blir nästan inte värre än så! Jag hade nog svalt tungan ganska omgående!! Du har starkt psyke som fixade det! :-)

Stor kram

2008-11-21 @ 19:10:51
Postat av: Linda Lindahl

Tackar!

Tyvärr så havererade hela vår kamerautrustning där men några bilder kanske vi kan klämma fram.



Nja, jag har nog inte så starkt psyke. Jag var tvungen att utmattningsgrina lite på planet...

2008-11-24 @ 10:29:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0