I helgen blir jag packad

Jag har lite panik över hur jag ska få plats med alla saker till Thailand. Nu är det inte bara för egen del som jag ska packa utan även Levinas alla kläder och pryttlar ska med också. Eftersom vi inte betalar för henne (nej, vi stoppar inte ned henne i resväskan) så får hon heller inte ha något eget bagage utan ska rymmas i vårt. Jag har nog med problem att rymmas i vårt i vanliga fall! Men jag kanske har kommit på en lösning. Om jag tar min parkasjacka med en miljon fickor så får jag med mig en hel del som inte behöver vägas.....

Jag vet inte om jag har nämnt att jag är en aning ambivalent tidigare. Jag har alltså svårt för att besluta mig om saker och ting (vill hålla dörrarna öppna liksom:-). Detta brukar vid restillfällen innebära att jag tar med mig lika många ombyten som jag är borta i dagar gånger fem ungefär. Jag tenderar att glömma bort att jag oftast har plagg i fler än en dag. Därför har jag heller aldrig back-packat. Min rygg skulle aldrig palla...

Det är väl kanske tur att alla thailändskor är så små att det är omöjligt att ens få plats i storlek XXL. Då slipper jag kanske ta på mig halva bagaget på vägen hem för att klara viktgränsen. Fast det brukar ju å andra sidan vara ganske kallt på planet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0