Klagomuren

Hur ställer man om barn till vintertid egentligen? Hur kommer det bli i Thailand där omställningen blir 6 timmar i stället? Den som lever får se.....

Igår var inte någon bra dag. Jag hade tänkt att handla upp det presentkort som vi fick i bröllopspresent, som ska gälla på de flesta butikerna i Ö-vik. Jag började med att noggrant välja ut 4 pocketböcker på Akademibokhandeln till resan. Väl i kassan meddelade de att de inte tog emot presentkortet där. Då travade jag ned till Åhlens och plockade ut några böcker där. Där tog de emot det men gav bara ett tillgodokvitto tillbaka på den resterande summan. Det kändes onödigt eftersom det var så mycket pengar kvar på det och jag inte är någon stor Åhlenskund. Så det fick vara. Då hade jag varit ute hela lunchen utan att egentligen få något gjort, eller rättare sagt inhandlat.

Nåja tänkte jag, jag beger mig till Babyproffsen efter jobbet och handlar solglasögon till Levina och kanske något annat. Hittar jag inget nu så vet jag att jag kommer att ha större nytta av ett tillgodokvitto där. Staffan hämtade upp mig och vi smet in en snabbis (eller, det var tänkt så) När vi väl hade hittat lite pryttlar så fick jag återigen meddelat att presentkortet inte gällde där. Så det blev bara ett par solbrillor för 200:- (som Levina förmodligen kommer att vägra att ha på sig). När vi kom ut satt en fin P-bot på rutan på 400:-. Det blev dyra solglasögon det....

Vid det här laget var jag rätt surmulen. När jag kom hem var jag dödstrött och skulle slänga in en tvättmaskin med lite kläder som jag skulle ha med mig och som jag missat i helgens tvättning. När tvättmaskinen satt igång kom jag på att jag glömt att stoppa in mina mjukisbyxor som jag tänkte ha på flygresan. Jäkla skit!

Kvällen avslutades med att Levina gick in i min klädkammare och bajsade lite, utan blöja....

Men på torsdag drar vi. Det ska verkligen bli SÅ SKÖNT!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0