Ska barnen käka kattmat istället?

Igårkväll blev det lite TV-tittande kring mat (och missbruk av mat). Programmet om skolmat kändes inte så lustigt...Att skolbarnen får i sig sämre med näringsämnen än om de skulle äta kattmat är helt sjuk! (Smart test Bert Karlsson!) Såklart att de inte orkar hålla fokus i skolan då! Sedan kan jag inte anklaga alla av de kockar som ställde upp för att vara särskilt pedagogiska eller socialt smidiga gentemot mattanterna som förmodligen jobbat i hundra år och hade en viss yrkesstolthet...

Efter detta blev det  "Generation Fett" om världens fetaste man. Att det ens är möjligt! Här ska jag kanske inte klaga så mycket på min egen vikt om jag kanske väger lika mycket som hans arm? (nåja, kanske inte) Som tur var hade han tappat ett par hundra kilo i vikt den senaste tiden. Jag förstår inte hur det går till som att kunna bli så fet och ändå överleva. Hur orkar hjärtat slå? Hur fick han tillgång till all mat om han var sängbunden? Många svåra frågor....

Ikväll blir det smalare program. Brudarna på Wisteria Lane kan inte anklagas för att bära något extrahull. Förutom hon som är gravid då, men det räknas inte:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0