Fönstershopping

Igår var jag på tjejkväll. Näringsidkarna har kommit på ännu ett sätt att lura oss konsumenter på pengar genom att locka oss shoppinggalna kvinnor med bra erbjudanden och snask. Det gick däremot dåligt att lura mig på pengar... Detta beror inte på att jag är särskilt svårlurad i den frågan,  snarare att det inte fanns några pengar att lura av mig. Jag förstår inte riktigt hur de tänker handelsmännen då de lägger en shoppingkväll den 25:e. Alla kommun- och landstingsanställda får nämligen lön den 27:e, och vi kvinnor tillhör en tämligen betydande del av dessa anställda. Men det var skoj ändå! Att få florera runt i trevligt sällskap (barnlösa!) och få avsluta kvällen med en smarrig macka på fiket var guld värt!

De hade till och med bra erbjudanden på botox och restylane injektioner igår. Tusan också att jag hade så lite pengar! Annars hade jag ersatt pannrynkorna mot en slät och uttryckslös dito (kanske en liten anknäbb också!). Jag hade bara fått använda ögonen lite mer för att visa vad jag tyckte och tänkte:-) 

Nu: Full fart mot helgen!! Imorgon hockey och på söndag 59 års kalas:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0