"Mount Kulörtvätt"

Igår besteg jag ett berg. Det var kulört och befann sig i min källare, närmare bestämt i min tvättstuga. Det tog lite tid men så småningom hade jag brutit ned det till småsten:-) Att ta hand om tvätt är så tråkigt.... Så länge jag och min familj har rena kläder att tillgå så blundar jag lite för berget som växer på nedervåningen. Vi har ju den lyxen att ha ett tvättnedkast från badrummet ned till tvättstugan. Varje gång man slänger ned plagg hoppas man  på att de ska slänga sig in i tvättmaskinen, hängas upp, vikas och hoppa in i garderoberna för egen maskin. Men det händer liksonm inte.....

För övrigt så var jag på kurs i basal kroppskännedom igår eftermiddag. Vi fick ligga, sitta och stå och spänna och slappna av med olika delar av kroppen. Hjärnan skulle bara befinna sig där och då. Det här med spänningen gick väl bra, men att inte tänka på något annat, det gick inte. Vad ska jag göra för middag idag? Vad behöver jag ha med mig till Thailand? mm mm....Jag är helt enkelt skitkass på att slappna av på kommando. Yoga, meditation och avslappningsövningar har aldrig fungerat på mig. Vill jag slappna av i huvudet så gör jag något fysiskt jobbigt och vill jag slappna av kroppsligt så lägger jag mig hemma i soffan och läser en tidning och mumsar på något gott ( efter att Levina åkt på semester till någon barnvakt eller till John Blund).Grejen är den att jag i mitt arbete ska försöka att hjälpa både klienter och medarbetare att slappna av. Men nåväl, vi lever väl inte alla som vi lär.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0