Så nära men ändå så långt borta!

Igår var jag och inhandlade middagen på MAX efter beställning från min käre make. Jag valde att ta det via drive in (eller heter det drive through?). Hur som helst så kom jag då att tänka på när jag för ett gäng antal år sedan skulle göra detsamma med min lilla bil "Blå blixten", en Renault 5 av årsmodell -85 i härligt turkos färg ( en sådan där bil som alla i hela stan visste tillhörde mig). Med mig i bilen hade jag även mamma och syskon. För det första så tog det ett tag innan jag kunde beställa. Kanske var bilen för liten och lätt så att den inte registrerades...Sedan då jag skulle köra fram till luckan så lyckades jag med konststycket att köra för långt ifrån för att nå fram med armarna, men för nära för att kunna öppna bildörren. Vi höll verkligen på att dö av skratt därinne. Till slut fick jag skicka ut den som satt på passagerarsidan att hämta och betala maten. Ja, så kan det gå om man inte MAX leveransen kan nå.....

 Inte fullt så här blå men nästan......

Kommentarer
Postat av: Lindisen

asg Vilken syn!

2008-09-15 @ 09:49:19
URL: http://www.absolutglam.com
Postat av: Fröken Blindstyre

Ja, det vill jag lova!

2008-09-16 @ 12:08:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0