Trafikfara

Åhh, jag verkligen hatar att stå i en vältraffikerad korsning där jag har väjningsplikt och ska korsa körbanan för att ta mig dit jag ska. I synnerhet om jag har en bil eller två bakom mig. Jag är så himla feg och kass på att bedöma då jag ska köra ut. En del så står jag kvar och hoppas på att de övriga bilarna ska uppslukas av underjorden (alldeles för länge vill säga eftersom det aldrig inträffar..) eller så kör jag ut alldeles för tight och är glad att jag klarade mig med livet i behåll. Detsamma gäller omkörningar....
Grejen är den att nu när jag gratisparkerar så inträffar detta i stort sett varje dag då jag ska hem. Måste få tag på en parkeringsplats i stan där högerregeln gäller. Mycket enklare....

Vilken tur att Staffan kommer och hämtar mig idag!:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0