Underbart är kort!

Helgen var skön men kort. I synnerhet om man som vi går och lägger oss kl 21 vardag som helg. Staffan sa i lördags att det kändes lite "skaligt" att gå och lägga sig så tidigt. Det var ju ändå lördag! Men det tar inte Levina någon hänsyn till nästa morgon..... Ahh, varje morgon när jag kliver upp räknar jag ned timmarna tills jag kan lägga mig igen. Trots att jag får ligga som en ostkrok i sängen med en jämn utdelning av tjuvnypar och sparkar ( från Levinas håll). Vi måste verkligen köpa en hel bäddmadrass så att jag slipper ligga och kura i skarven medan Levina breder ut sin lekamen på min sida av sänghalmen. Eller helt enkelt försöka få Levina att spendera större delen av natten i sin egen säng...

Men solen lyser ute och det är bara en dryg månad kvar till Thailandsresan. Jippi!! (Försöker att förtränga flygresan dit och hem som kommer att innebära 14 timmars tortyr..)

Var och handlade nu på lunchen eftersom det är tomt i kylskåpet både på jobbet och hemmavid (och i plånboken, jäkligt lång månad..). När jag skulle betala med mina små korvören som jag hade kvar på kortet gick det illa. Kortet befann sig nämligen i min dunväst där hemma. Så pinsamt i lunchrusningen! Fick ringa till lillasyster som kom och löste ut mig. Lillasystrar (med pengar) är bra att ha ibland:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0