Gröt i hjärnan och grus i ögonen

I fredags var jag och shoppade på Röda K second hand. Jag såg en helt fantastisk mocka- och pälsimitationsväst i skyltfönstret och den satt som ett smäck. Sedan hittade jag även en brun och orange stickad väska med oranga fransar. Väldigt mycket 70-tal....Grejen är den att allting har som en viss (inte så god) doft som säljs i sådana butiker. Allting ska ju vara helt och rent men det finns som en impregnerad "gammel källar" doft i kläderna ändå. Västen är nu tvättad och luktar som mina övriga kläder (tur den var fejk...), men väskan får jag en del försöka att vädra av eller bespruta med någon go´lukt!

Nu är mitt hår färgat åt det nästan svarta hållet. Blev lite mörkare än vad som var tanken, men men. Känns så mycket bättre nu då blekheten har infunnit sig och håret kändes verkligen diarrébrunt innan! Men man ser lite lustig ut då man är nyfärgad. Färgen har som bitit sig fast i hårbotten och längs pannan så att det ser ut som om jag bär en puffig mörk peruk:-)

Inatt har Levina återigen sovit nada och inget. Man blir helt knäpp! Förstår inte hur det ska gå när jag får fler besök här på jobbet och har gröt i hjärnan och grus i ögonen..........När jag var gravid och som tröttast så höll jag faktiskt på att somna under ett besök. Men när jag noterade att även min kollega satt och förökte hålla ögonen öppna så började jag att småskratta för mig själv. Jag såg nämligen framför mig hur besöket tittar upp och ser att både jag och min kollega sitter i våra fotöljer och sover. Försökte dock att kväva skrattet. Det kändes inte så lämpligt just då....


Kommentarer
Postat av: Åse

Skratt - det vore verkligen en härlig syn med två sussande behandlingspedagoger!! :-)



Håller tummarna att Levina sussar sött i natt!!



Kram

2008-09-09 @ 15:51:34
Postat av: Fröken Blindstyre

Jo, usch vad hemskt det vore!!:-)



Det gjorde hon! Så skönt!!

Kram på dig!

2008-09-10 @ 08:16:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0